Saturday 1 September 2012

Amsterdam- for the first time

Nüüdseks olen ametlikult Amsterdami külastanud!
Jah, ma olen kolinud riiki, mida ma ametlikult külastanud polnudki (autoga läbi Hollandi sõitmist ma külastamiseks ei loe).
Eile õhtul otsustasime Rene'ga peale paari klaasikest veini, et läheme reedel (täna) Amsterdami. Põhieesmärk: soetada endale rattad (ja minu puhul linna näha).
Siinkohal jagangi teiega oma päeva muljeid, fotode abiga.
Lisaksin, et rongisõit Amsterdami  Haagist kestab umbes 35 minutit, kuid pilet on ikka väga kallis.

Plaanis oli, et jõuame Amsterdami kella 12ks, kuid meil oli uni lihtsalt hommikul nii magus üle pika aja, et saime natukene enne 12st kodust välja.
Kohale jõudes rabasime turismipunktist linna kaari ning suundusime põhimõtteliselt kohe ühte turgu otsima. Rene on õnneks käinud Amsterdamis varem, seega ma ei pidanud mitte millegi pärast muretsema ning kuidagi üsna ohutu tundus kõik.
Now I have officially been to Amsterdam!
Yes, I have moved to a country what I haven't officially visited before (driving through the Netherlands doesn't count).
Yesterday we decided together with René after few glasses of wine that we are going to Amsterdam on Friday (today). Main aim: to get ourselves bikes (and for me to see the city).
Therefore I am sharing my day with you together with some photos.
The train journey from the Hague to Amsterdam lasts for 35 minutes but the tickets are very expensive still!

We planned to get to Amsterdam by 12 but having a nice long sleep over a long time was way too good! So finally we left home right before 12.
Got to Amsterdam, grabbed a map from tourist information center and went to look for one market straight away. René has been to Amsterdam luckily so I didn't have to worry about anything and everything seemed safe.

Jalutanud mööda erinevaid tänavakesi, jõudsimegi otsitud turule, kus tõesti müüdi kõike. Õige rataste turg on küll laupäeviti, kui see meid ei heidutanud- eesmärk vajas täitmist! Üldiselt hakkas üsna logude rataste hind kuskil 80€, mis oli ilmselgelt liiga kõrge hind meile. Proovisin paari ratast, ühe hind oli 65€- nägi tohutult logu välja, sõita oli väga ebamugav + pidurid ei töötanud. Ei, ei, ei.
Rene oli selle ajaga endale juba saanud võrdlemisi hea välimusega ratta (välimuse tegi heaks fakt, et ratas oli just see sama hommik värvitud läikiv-mustaks). Muidu täiesti tavaline, hinnaga 45€.
Mina aga hakkasin selleks ajaks juba lootust kaotama, mõtlesin, et ehk ikka nädalavahetusel leiab Haagist kuskil ratta... Kuid õnneks! Õnneks nägi minu rattaotsinuid pealt üks Tšehhis sündinud ja Kanadas elav tüüp, kellel oli üks tore sinakas/roheline, üsna töökorras ratas müügiks, kuna ta lahkub homme tagasi Kanadasse! Proovisin siis, töötas täitsa hästi. Ning hinnaks küsis ta 50€ (sain luku ka kohe kaasa, mille hind on u 15€), pikalt ei mõelnud ning nüüdseks on meil rattad!

We finally made it to the right market where they literally sold everything. The market for bikes is actually on Saturdays but this didn't change much- our aim needed to be achieved! Generally the bikes prices started from 80€ which were really bad bikes. I tried one, which cost 65€- it looked horrible, was very uncomfortable + the brakes weren't working. No, no, no.
Rene managed to get himself a bike by then for 45€ which looks pretty good (that was due to the fact that the bike had been colored in the morning).
I was starting to give up, were thinking about finding a bike in The Hague over the weekend... But luckily! One guy who was from Canada saw me looking for a bike- and he was selling his greenish/ blue bike for 50€! It worked well, tried it and cool!! He leaves back to Canada tomorrow and therefore he was selling his bike. Also got a chain with that which usually costs around 15€, so now we both have bikes!

Rattaga sõitmine siin riigis, kus on väidetavalt 18 miljonit ratast 16 miljoni inimese kohta, on aga hoopis keerulisem protsess!
Mina, kes Eestiski olles ei julge igalt poolt üle tee joosta, pean hakkama saama selle ratastevooluga, mis üldiselt kulgeb mööda autoteid. Jube, lihtsalt jube!
Esimese korraga sõitsime üsna rahulikult, nii et minust möödus naine oma kahe lapsega- üks laps selja taga toolis ning teine (väiksem) ees korvis istumas. No mida?! Tere tulemast Hollandisse?
See ratastekultuur on lahe küll, kuid alguses hirmuäratav. Üldiselt teed on väga head, isegi ringteedele on eraldi jalgrattateed.
Ning muideks, jalakäijana ei tasu rattale ette jääda. Jalgratturitel on siin riigis eesõigus- kokkupõrke korral jääb süüdlaseks alati jalakäija.

Riding a bike in this country, where should be around 18 million bikes for 16 million people, is much more difficult as it seems!
As back in Estonia it takes a lot of courage for me to cross the road at a random point- and now I have to survive with this bike traffic here! Crazy!!
The first time we ride quite slowly so one lady went pass me- she had two children on her bike, one sitting at a back in a chair and the other (smaller one) in the front basket. Like what?! Welcome to the Netherlands?
This bike culture is cool but it is kind of scary. Generally the roads are very good.
By the way, as a pedestrian it is recommended to keep away from the bikes. In this country the bikers have more rights than pedestrian- in case of collision the ones who are responsible are the pedestrians.

Järgmine eesmärk oli minul kindlalt külastada punaste laternate tänavat. Parkisime oma uued (vanad) rattakesed ära ning jalutasime mööda tänavaid. Tüdrukud seisavad tõepoolest oma kastikestes ning üritavad igast huvitavate liigutuste potentsiaalseid kliente sisse meelitada. Tegemist oli küll päise päevaga, kui meie seal viibisime, kuid vaatamist jagus piisavalt. Pilte mul kahjuks pole, sest see pole eriti viisakas.
Oi, üks nendest toredatest tüdrukutest sai mu peale väga vihaseks, kuna mul oli kaamera käes. Klaasi taga hakkas selline sõimamine pihta, ma vaatasin vist lolli näoga otsa talle. Inglise keelsetest väljenditest, mis sellest vihasest tüdrukust väljusid, oli lihtne aru saada.
Lisaks on igal pool erinevaid massaaše saadaval, sex-shopid pakuvad huvitavaid- väga huvitavaid- tooteid müügiks (osad panevad muigama, osasid vaatad huviga).
Neid kaste/ tubasid, kus tüdrukud töötavad, saab siis endale rentida. Silte: "Kamer te huur" (Tuba üürida), leiab palju.

The second aim for me was to visit the red lights district. We parked our new (old) bikes and went to wonder around the streets. The girls are really standing in their boxes and trying to get all the potential clients with all kind of moves. We were there during the day but there was a lot to see still! Sadly I don't have any photos as it is not polite to take them.
Oh, and one of those girls got angry over me as I had my camera with me. I could see and hear through the class how she yelled at me, I probably looked back to her with a silly face. It was easy to understand all those nice words told to me in English.
Also it is possible to get all kind of massages in every corner, sex-shops sell also a lot of interesting- a very interesting stuff (some put smile on your face, some are actually interesting).
These rooms/ boxes, where the girls are working can be rented. Signs "Kamer te huur" (room for sale) are often seen around there.

Teine suur atraktsioon, kanepi kasutamine, on ka väga kergesti ligipääsetav (vähemalt esmapilgul). Ja ema, ma ei tarbinud kanepiga seonduvaid tooteid täna.
(Poiss)meeste gruppe, kes liiguvad Amsterdami tänavatel ringi, silmad punased, leiab palju. Seega uus seadus, et Coffee Shop'e võivad kasutada ainult kohalikud inimesed, tõenäoliselt ei ole nii range. Coffee Shop'ide nimelisi kohti on linnas palju! Iga üks üritab eristada end teistest samalaadsetest, kasutades kanepi lehe kujutisi, Bob Marley't või midaiganes. Ning tõesti- kanepilõhn on vägagi tuntav tänavatel. Minu jaoks on see üsna ebameeldiv lõhn, kuid kuidas kellegile ma usun.

The second attraction here, using cannabis, is also very easily accessible (at least at first place).
Guys' (bachelors) groups can often be seen wondering around the streets of Amsterdam, eyes all red. So the new law which was accepted in the beginning on June, that only local people are allowed to use cannabis in Coffee Shops is not taken as seriously probably. There are lot of places in the city which can proudly present them as Coffee Shops! Each one of them is trying to stand out from each other using a signs of cannabis leafs or Bob Marley pictures or whatever. Seriously- the smell of cannabis is easily recognized. For me it is quite unpleasant but for some it may be good.

Shopingu-huvilistele peaks Amsterdam ka olema meeldiv paik. Poode on tõesti palju, eriti pikalt kulgeb üks tänav, kus leiab kõik eestlaste lemmikpoed. Lisaks kõrvaltänavatel on palju pisikesi poekesi, kus võib leida igast huvitavaid retro-stiilis riideid/ vidinaid.
Meiegi külastasime ühte megalahedat poekest. Hinnad olid kõrged, kuid silmailu ja avastamisrõõmu jagus seal väga palju! Lisaks jõudsime ka lilleturgu näha. Üleüldse on Amsterdamis palju turge, mida külastada, kuid täna jäid enamused neist vahele. Internetis on kõik informatsioon erinevate turgude ja nende toimumisaegade kohta saadaval.

For shopping, Amsterdam seems also good place to be. There are a lot of shops, one very long lane where you can find all the favorite shops of Estonians. Also there are a lot of small streets where there can be found retro style clothes/ stuff.
We also visited one extremely cool shop! The prices were high but the things were awesome. Also we made it to the flower market. Generally in Amsterdam, there are lot of markets what to visit but today we skipped them. All the information about the markets are easily found online.

Mainin veel, et lõunasöögiks võtsime kuskilt putkast friikartulid ketšupi ja majoneesiga (väga igav, ma tean), kuid siin paistab selline snäkk olevat väga populaarne! Tänaval näed MITMEID inimesi kõndimas suur friikartulite tuutu käes.

Tagasisõit Amsterdamist osutus küll veidi keeruliseks. Nimelt meie 35 minutit kestma pidanud rongisõit muutus hoopis 2 tunniseks seikluseks, kuna ühes tunnelis oli mingisugune tulekahju või suits. See tähendas, et suundusime tagasi Amsterdami keskusesse ning võtsime teise rongi, mis lõpuks tõi meid sihtpunkti, kuid ratastega mööda ronge joosta ei ole just mu lemmik tegevus.

Järjekordselt väga väsitav päev. Kuid nüüd võib vähemalt selles osas rahulik olla, et ühistranspordile Haagis olles ei tohiks raha kuluda. Rattad ju selleks :) Loodame, et peavad vastu ka! Mõtlen veel, kas hakkan värvima / uuenduskuuri oma rattakesega tegema. Ainuke kurb asi on see, et mul on meeste rattaraam, nii et lendlevas kleidikeses mind sõitmas ei näe kahjuks...

The train journey back to The Hague went a little longer than expected (2 hours instead of 35 minutes) because there was some kind of fire or smoke in one of the tunnels to the way to The Hague. This meant that we went back to Amsterdam center and took another train which finally got us to the Hague, but it isn't very nice to go around like this with bikes.

Very tired again but a nice day! At least I don't have to spend any more money on public transport in The Hague as we have our bikes now :) Let's just hope that they will last! I will think whether I will renew my bike or not... Only sad thing is that I have a men bike frame so that I can't ride my bike with a nice dress...